.: Özel Ders :.

İsteyen Herkes Matematik Öğrenebilir, Ancak Herkesten Matematik Öğrenemez...
Matematik, sınavın hayatın her aşamasında olduğu ülkemizde öğrencilerin korkulu rüyası olagelmiştir. Ben yapamam diye başlanan ve hüsranla biten çalışmalar azımsanmayacak kadar çoktur. Peki, yok mudur bir hal çaresi? Yapanlar nasıl yapıyorlar?

Matematik öncelikle sevmeden sonra da yeteri kadar ilgi göstermeden başarılabilecek bir ders değildir. Önceden korktuğunuz birini sevmeniz ne kadar kolay olur hiç düşündünüz mü? Derste anlaşılmayan bir nokta… Öğrenci parmak kaldırır; “Öğretmenim ben burasını anlamadım.” İşte o anda tüm sınıfın bakışları öğrencinin üzerindedir. Bunu mu anlamadın bakışları, tüm sınıfa rezil olmak ve öğrencinin, öğretmen tekrar açıklasa bile bu gerginlikle anlayamaması. Sonuç mu? Başarısızlığın pekişmesi-korkunun artması; korkunun artması-başarısızlığın pekişmesi; başarısızlığın pekişmesi-korkunun artması… Yumurta tavuk misali sürüp giden bir kısır döngü…
Birebir öğrenme durumunda ise anlaşılmayan noktalar anında giderilebilir iken, eğitimci öğrencinin dikkatini derse yönlendirmede daha başarılı olma şansına sahiptir. Bir diğer husus ise dersi veren eğitimci, öğrencinin öğrenme alışkanlıkları ve ön bilgi seviyesini kolaylıkla anlayıp, ders programını ve ders işleniş biçimini öğrenciye uygun olarak düzenleyebilir...
Birebir eğitimin farkı öğrencinin kendisine uygun çalışma sisteminde ve zamanlarda dersleri öğrenmesidir. Eğitmenler bir konunun öğrenci tarafından iyice kavrandığında kanaat getirdikten sonra yeni konuların öğrenimine geçer. Birebir eğitimde öğrenciler temel veya karmaşık soruları istedikleri kadar sormakta özgürdürler.
Peki, her matematik bilen size matematik öğretebilir mi? Birebir eğitimde öğrencinin rahat olması ve derse odaklanabilmesi kadar, öğretmenin alan bilgisi kadar pedagojik alan bilgisinin de yeterli olması önemlidir. Yani öğretici olduğu kadar eğitimci olması, eğitim psikolojisini bilmesi, öğrenme kuramları hakkında bilgili olması gerekir.
İyi bir eğitmen öğrenciye olduğu kadar aileye de rehberlik etmeli, öğrencinin başarısı için atılacak adımlara birlikte karar verilmelidir. Aile öğrencinin başarısı için onu yüreklendirirken üzerinde baskı oluşturmaktan kaçınılmalıdır…
Tüm bunların bir araya gelmesi halinde geriye başarı için tek gerek ve yeter şart öğrencinin istekli olması kalıyor… Unutulmamalıdır ki başarı; azimli, planlı, düzenli çalışma ve sağlam destekle elde edilebilir. Birebir eğitim, etkili ve hızlı sonuç sağlayan bir eğitim metodudur.
ANTRENMANSIZ BİR SPORCU HİÇBİR ZAMAN BAŞARILI OLAMAZ.

Özel Derslerde Nasıl bir Yöntem İzliyorum?
Tercihen öğrencinin evinde olmakla beraber, öğrencinin kendini derse verebileceği en uygun yerde çalışabiliriz.
Öğrencinin elindeki dokümanları göz önüne alarak haftalık ödevler veriyor, bunları takip ediyor, kaynakları yeterli değilse gerektiğinde kendim temin ettiğim kaynaklardan ödev veriyorum. Bu noktada ne kadar antrenman yapılırsa  başarı o kadar yakın olacağından, öğrenci istekliyse sınırsız soru ve eğitim materyali sağlayabiliyorum.
Öğrencinin seviyesine göre bazen sadece öğrenci soru çözerken onu takip etmek ve nokta atışı ile hatalarını keşfetmek mümkün olabilirken, bazen konu anlatımı ile eksikleri gideriyor, bazen de soru çözümü ile bilgileri pekiştiriyorum.
Her ders sonunda mutlaka öğrenciye ödev sorular bırakıyor ve sonraki derste kontrol ediyorum.
Dersleri konunun yarım kalmaması için 2 saat yapıyorum. Bu sürenin bir kısmını gerektiğinde önceki ders tekrarı, bir kısmını da ödevle ilgili olarak kullanıyorum.
Öğrenciden yada aileden kaynaklı bir sorun olmadığı sürece dersleri asla konu bitmeden bitirmiyorum.
Öğrencilere bilgi ezberletmekten ziyade onun kaynağını ve nasıl elde edildiğini verdiğinizde daha kalıcı olduğundan, mümkün olduğu kadar kısa yolları ve formülleri öğrencinin keşfetmesini sağlıyorum.
Talep halinde en fazla 4 kişiden oluşabilen grup dersleri de yapabilirim. Grup derslerinde 2. öğrenciden itibaren her öğrenci için ek %20 indirim yapıyorum. Ders ücretlerini her dersin sonunda ödemeniz gerekiyor.
Öğrencileri ders konuları dışında genel matematik bilgisi ya da zekâ oyunları gibi aktivitelerle de yetiştirmeye, matematiğin sadece formüller ve ezber olmadığını öğretmeye çalışıyorum. 
A. Cihad CANAN
Matematik Öğretmeni

Her türlü sorunuz, sorununuz ve destek ihtiyacınızda ulaşabilmeniz için...
 
Telefon : 0506-3737-237 
E-posta : problem27@gmail.com
                a.cihad.canan@gmail.com