Muhteşem Bir Bollywood Filmi 3 İdiot - 3 Aptal


3 idiot - 3 ahmak
Yaklaşık 1 sene önce izlediğim 3 idiot'u geçenlerde bir daha izleyince aklıma yazmak geldi. Bollywood yapımı içinde aşk, arkadaşlık, müzik, dans, eğitim, felsefe hepsi var. Oldukça keyifli ve izledikten sonra bugüne kadar niye izlememişim diyeceğiniz türden bir film. Bu güne kadar izlediğim filmler içerisinde ilk 3e kesin giriyor ve herkese kesinlikle tavsiye ediyorum bu aralar.

Eğitim sistemine ve baskıcı ailelere gönderme yapılan film, hint filmlerine soru işareti atanların tüm fikirlerini alt üst edebilecek türden. Dram ve komediyi tadında harmanlamışlar ki film boyunca sıkılmıyorsunuz. (Sadece bir şarkının filmde uzun süre aldığını düşünüp o kısımda biraz sıkılmıştım. Bunu da söylemiş olayım =)

Filmin başrolünde hindistanın süper starı olarak duyduğum Aamir Khan, Ramçordas Şamaldas Çançad rölünde. Kısaca Ramço da diyebiliyoruz. Diğer iki kafadarı ise
Raju ve Farhan olarak alınca 3 İDİOT tamam oluyor. Karşı cephede ise okul müdürümüz VİRÜS var.


Şöyle farklı sitelerden yorumlara bir baktım da, bir kısmını buraya almaya karar verdim. ekşi sözlükteki yorumlara hiç göz atmadan bunları ekledim. Hala ikna olmadıysanız oraya da siz bakarsınız artık =)

Daha aşağıya ise filmin müziklerini, fotoğraflar, fragman ve filmin linklerini ekliyorum. Şimdiden İyi Seyirler...
1 - "Benim bi' şekilde bunu babama izletmem gerek. Aslında hepinizin bunu ailesine izletmesi gerek ama siz söyleyerek izlemesinler, öyle bir plan yapın ki sanki filmi kendileri bulmuşlar da öyle izlemişler :) Çünkü ancak o şekilde ailelerimiz filmin mesajını net bir şekilde anlar. 160 dakikalık film; 80 dakikası güldüm, 80 dakikası ağladım. Hiç boş sahnesi yoktu. Ufak tefek hataları olabilir tabi (kadının hamilelik süresi, ilk çekilen fotoğraf, sonlara doğru arabanın ortadan gitmesi...) ama hiç biri filmin büyüsünü bozmuyor. Hayatım boyunca "Rancho" mesajları versem de millete, bu filmdeki karakterim Farhan'dı :) Kısacası bu film; kendimi bulduğum ilk yapım diyebilirim. Kısacası direkt favori listeme girdi ;)"
 2- "harikaydı, Hint filmlerini izlemem ama türkçe dublaj yapılacak kadar güzel bir film çevirmen akıllıları bunun türkçe dublajını yapın"
3- "hiç bu kadar uzun bir filmiz sıkılmadan izlememiştim. sağol varol dayı."
4- "..................................................................................(Filmi izlemeye karar vermeniz için ne okumanız gerekiyorsa noktaları o cümleler, kelimeler farzediniz)"


MÜZİKLER

Filmin müziklerinden "Zubi dubi ve Aal iz vel"  dikkat çeksede benim favorim "Give Me Some Sunshine"
İşte isteyenlerin indirmesi için filmin müzikleri :








FOTOĞRAFLAR





Fed a bum translation by the idiots, Chatur "The Silencer" (Omi Vaidya) delivers an off-color Teacher's Day speech, whose embarrassment he looks to avenge ten years later.

ICE's high-powered director Viru "Virus" Sahastrabudhhe (Boman Irani) is not amused by Rancho's lesson.



Complete candor may hurt Raju's (Sharman Joshi) chances at this important job interview. The low grades, juvenile criminality, and mental instability probably don't help either.





FRAGMAN





FİLM


IMDB Puanı: 8.2/10
Tür: Komedi, Dram, Müzikal, Gençlik
Yapım: 2009 Hindistan
Yönetmen: Rajkumar Hirani
Müzik: Subir Kumar Das
Süre: 2 saat 40 dk
Oyuncular: Aamir Khan, Kareena Kapoor, Madhavan, Akhil Mishra, Boman Irani, Mona Singh, Omi Vaidya, Rajeev Ravindranathan, Sharman Joshi





3 yorum:

  1. Aamir Khan'ın HER ÇOCUK ÖZELDİR filmini de kesin tavsiye ederim. Bu da dip not olmuş olsun. Hatta yakında onunla ilgili de bir şeyler yazayım.

    YanıtlaSil
  2. problem 27 matematikle ilgili bi site değil miydi ben mi yanlış hatırlıyorum :/

    YanıtlaSil
  3. Blogda eğitim adına olan herşeyin paylaşımı mümkün. branşımın matematik olması sebebiyle ismi öyle olsada amaç eğitime katkıda bulunmak. yukarıda bahsedilen film ise öğrenmenin okul veya notlar için değil kendimiz için olması gerektiğini anlatıyor. herhangi bir film tavsiyesi değil yani. yine de ilginiz ve fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler...

    YanıtlaSil